Waarom kiezen werkgevers voor onze campagne?

Wij geloven in de zichtbaarheid van werkgevers op social media en internet (=online), maar ook in de echte wereld (=offline). Veel werkgevers richten zich momenteel alleen op online campagnes en zijn om die reden niet onderscheidend genoeg. Het risico bestaat dat deze groep werkgevers opgaan in de online massa en nauwelijks door kandidaten worden opgemerkt.

Door ook gebruik te maken van Digital Out of Home campagnes zullen kandidaten werkgevers nooit over het hoofd zien. Het vervolgens online retargeten van deze doelgroep kandidaten is uiterst effectief.

Wij hebben recent een onderzoek uitgevoerd bij onze klanten. We hebben de vraag neergelegd waarom zij hebben gekozen voor een Employer Branding campagne bij de Digital Concepts Factory (DCF). Dit waren de belangrijkste overwegingen:

1. Werkgevers online en offline op de radar van kandidaten

In tegenstelling tot onze concurrenten richt DCF haar Employer Branding campagnes niet alleen op online kanalen, maar ook op offline kanalen. Naast de online zichtbaarheid op bijvoorbeeld Linkedin zet DCF ook in op de ultra moderne
Digital Out of Home schermen (DOOH-schermen). Middels de DOOH-schermen bereiken werkgevers een grote doelgroep kandidaten in hun eigen vertrouwde omgeving. Het bereik varieert tussen de 250 duizend en 2 miljoen per maand.

2. Online retargeten van kandidaten

DCF zet (offline) DOOH-schermen in voor ‘Branding’ en ‘Influencing’. Werkgevers kunnen namelijk op de DOOH-schermen de door hen gewenste boodschap tonen. Deze DOOH-schermen staan op gunstig gelegen locaties die worden bezocht door: studenten, young professionals en ervaren medewerkers.
De DOOH-schermen hebben het grootste bereik in de Randstad.

Vervolgens wordt de bereikte groep kandidaten, die de DOOH-schermen zijn gepasseerd, op een later gekozen moment online ‘geretarget’. Deze groep kandidaten krijgen op hun smartphone opnieuw de boodschap van diezelfde werkgever gepresenteerd en dit is het moment dat er conversie plaats kan vinden.

Kortom: 
‘Branding en Influencing’ vindt offline plaats via de DOOH-schermen.
De conversie gebeurt echter online op de smartphone.

3. Gebruik van filmtrailers

DCF gelooft niet in saaie boodschappen die niet bij de doelgroep beklijven.
Door gebruik te maken van filmtrailers worden kandidaten zowel online als offline getriggerd en blijft de werkgever op het netvlies.

Wilt u als werkgever niet meer verdrinken in de massa, maar opvallen bij de juiste doelgroep kandidaten?

© Copyright 2018 - Digital Concepts Factory