Brand Reflex Tool

Om ‘real time’ de merkbeleving en koopbereidheid van individuele consumenten te kunnen meten is de Brand Reflex Tool ontwikkeld.

Brand Reflex Tool

De Brand Reflex Tool is een unieke digitale innovatie dat ten doel heeft om alle contactmomenten tussen merken en individuele eindconsumenten ‘real time’ te meten. Het resultaat is dat de merkbeleving en koopbereidheid van consumenten  in één cijfer uitgedrukt kan worden, namelijk de Engagement Capital Rate (ECR). De ECR is de ‘nieuwe AEX’ in de wereld van Marketing en Sales.

‘De introductie van de ECR (Engagement Capital Rate) maakt het leven van elke marketeer een stuk plezieriger. De ECR drukt namelijk de merkbeleving en de koopbereidheid van de consumenten in één cijfer uit.’

De contactmomenten worden niet alleen online gemeten, maar ook offline. De Brand Reflex Tool is dus speciaal ontwikkeld om de impact en effecten van marketinginspanningen tot op individueel klantniveau (real time) te kunnen meten en registreren.

Het gevolg is dat merken de bewegingen van eindconsumenten inzichtelijk krijgen en meteen kunnen beoordelen of de marketing-en communicatie inspanningen bij eindconsumenten daadwerkelijk aanslaan. Op deze manier kunnen merken tussentijds bijsturen om de campagnes nog effectiever te laten zijn.

Deze nieuwe technologie maakt het eindelijk mogelijk dat iedere marketing- en communicatie inspanning van een merk zowel online als offline bij de eindconsument gemeten kan worden.

Doelstelling Brand Reflex Tool

De belangrijkste elementen van de Brand Reflex Tool zijn:

  1. Continue interactie tussen het merk en de eindconsument
  2.  Real time monitoring (= meten) van deze interactie
  3.  Efficiency in marketing-en communicatieproces
  4. Voordelen voor zowel het merk als de eindconsument

Het gevolg is dus dat zowel het merk als de eindconsument gaan profiteren van deze innovatie.

Meten offline

Vooral het meten van contactmomenten offline is uniek.

Tot op heden is het voor merken nauwelijks mogelijk te bepalen hoeveel eindconsumenten een tv-reclame hebben gezien, hoe de tv-reclame wordt gewaardeerd en of er op basis van deze  tv-reclame een transactie van het merk heeft plaatsgevonden.

Hetzelfde probleem treedt namelijk ook op bij radiocommercials, buitenreclames (abri’s en digitale borden) en reclame in gedrukte media (kranten, folders en magazines).

Black Box beslissingsproces consument doorbroken

Het meten van contactmomenten tussen eindconsumenten en het merk leidt ertoe dat het gehele beslissingsproces van de consument  tot aan de aankoop van het product of dienst inzichtelijk wordt gemaakt. Dat is tot op heden in de marketingwetenschap nog niet mogelijk gebleken. De welbekende Black Box wordt nu eindelijk doorbroken. Het merk heeft op deze manier in beeld wanneer een consument dreigt af te haken en de aankoop bij de concurrent overweegt en kan vervolgens passende maatregelen nemen om de eindconsument alsnog aan zich te binden om omzetverlies te voorkomen.

Consumenten ambassadeurs van het merk

Daarnaast zal de Brand Reflex Tool consumenten inzetten als ambassadeurs voor het merk. Het merk is dus niet meer alleen afhankelijk van topsporters, popsterren of andere bekende gezichten om haar producten of diensten aan te prijzen.

De Brand Reflex Tool maakt het dus mogelijk dat miljoenen eindconsumenten ambassadeurs zullen worden van het merk.

Dashboard voor merken

Tijdens iedere campagne zal er een dashboard voor merken worden ingericht, zodat zij ‘real-time’ de bewegingen van de eindconsument kunnen volgen. De Brand Reflex Tool brengt in beeld hoeveel contactmomenten de eindconsument heeft met het merk. Op basis van deze statistieken krijgen marketeers een veel beter gevoel bij de effectiviteit van hun campagnes.

Informeer wat de Brand Reflex Tool voor uw organisatie kan betekenen.

© Copyright 2017 - Digital Concepts Factory